2 augustus 2017 – Generatie Z heeft haar intrede gemaakt op de arbeidsmarkt. De generatie die continu ‘digital connected’ is, hoge ambities heeft, maar ook altijd op zoek is naar meer voldoening, feedback en verbetering. 

Voor deze digital natives, geboren tussen 1997 en 2010, is de huidige arbeidsmarkt erg interessant en rijk aan kansen, maar soms ook nog intimiderend. Om te overleven in het werkveld moeten ze vaardigheden hebben die niet geautomatiseerd kunnen worden, oudere collega’s respecteren en hun behoefte aan directe bevrediging onderdrukken. Er zijn ook een aantal verschillen in het recruitmentproces van Generatie Z ten opzicht van andere generaties. De werving vereist dus een totaal andere aanpak. Hays geeft tips om deze jonge mensen te werven.
Wij zijn op zoek naar jonge enthousiaste collega’s, die meer willen bereiken, zich verder willen ontwikkelen, vrijheid willen creëren door zelf de regie van hun leven en toekomst in eigen hand te houden. 
Hiërarchie
HR-professionals zijn ervan overtuigd dat Generatie Z de hiërarchie op de werkvloer meer door elkaar schudt dan de generaties Y en X ooit hebben gedaan. Langetermijn loyaliteit is onder de Generatie Z schaars, omdat deze jonge professionals verschillende jobs willen hebben gedurende hun lange carrière. De uitdaging zit dus in het vinden van de meest effectieve manieren om talent verder te helpen in hun ontwikkeling en te behouden voor het bedrijf. “Generatie Z is vaak op zoek naar onmiddellijke bevrediging en feedback,” vertelt Jill van Casteren, HR manager bij Hays Nederland. “Dit kan een werkplek niet altijd bieden. Ook omdat deze generatie ervan bewust is dat ze pas op late leeftijd met pensioen gaan, willen ze dat hun werk past binnen het leven zoals zij dat voor ogen hebben. Hierbij moeten ze rekening houden met automatisering op de werkvloer, maar ook met lagere salarisverhogingen. Dit is belangrijk bij het huren of kopen van een eigen huis.”

Wij bieden kansen voor iedereen

  • Wij houden het wervingsproces snel, eerlijk en transparant

Generatie Z wil snel antwoord hebben en is op zoek naar transparantie. Wij vertellen uit eigen ervaring en successen van collega’s en houden niet van meningen maar houden vast aan feiten ;  Ook  betrekken wij ouders hebben een grote invloed op hun werkkeu

  • Wij Gebruiken de nieuwste marketing trend van werken en geld verdienen

Wij bieden deze generatie  de beste digitale mogelijkheden om hun  vaardigheden en kennis verder te ontwikkelen op social media.

  • Wij bieden veel alle vrijheid om Balans tussen werk en privé zelf te bepalen

Generatie Z heeft een andere kijk op de balans tussen werk en privé. Ze weten dat ze langer moeten werken en als digital natives is het gebruik van technologie om te werken op afstand of om thuis te werken de norm. Bij ons kun je zowel thuiswerken of op onze locatie in Venlo waardoor je je eigen werktijden zelf kunt bepalen

 

  • Wij streven naar een groot maatschappelijk doel: Een gezondere toekomst voor iedereen die wil werken aan de beste versie van zichzelf

Werken aan een  generatie die wil begrijpen waarom een organisatie doet wat zij doet en wat zij kunnen bijdragen aan het succes. Werken aan een duidelijk doel en een financieel onafhankelijke toekomst.

Venlogezond: werken aan een gezonde generatie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.